Garnforbruk

torsdag 31. mars 2011

Genser med ekorn, hyllehøner, småstrikk og shopping..

Jeg postet visst forrige innlegg litt for fort, så her kommer et til...

Denne genseren har jeg hatt lyst til å strikke en stund, men har ingen å gi den til så jeg har bare latt den ligge i køen på Ravelry. Sist uke var jeg sjuk og etter å ha heklet en liten flokk med sitteunderlag trengte jeg noe å strikke på. Da passet det bra å prøve seg på denne. :-)) Den ble ganske søt, men får nok ligge i gavekurven en stund for jeg har fortsatt ingen å gi den til. :-))

Mønster: Fra Garnstudio sine sider
Pinner: 2.5mm
Garn: Drops Baby Merino
Mengde: 124 gram

Jeg fikk plutselig for meg at høner var tingen. :D Ut i garnbutikken bar det og fire ferdig tovede hyllehøner har det blitt. De ble ganske morsomme men det var mye fikling med å sy i knapper, øyne, fyll osv. Ser likevel ikke bort fra at det blir noen flere før påske. :D

Mønster: Fra heftet Toving tema 11 fra Sandnesgarn
Pinner: 7mm
Garn: Fritidsgarn
Mengde: 215 gram

Enkel babylue fra samme mønster jeg har brukt mange ganger før. :)

Mønster: Babylue fra Ullent Eventyr.
Pinner: 3mm
Garn: Merino Extra Fine
Mengde: 54 gram

Denne halsen ble såvidt påbegynt før jul, men jeg hadde knapt nok strikket noen runder før jeg la den fra meg og fant noe annet å strikke på. Jeg har jo bestemt meg for å få unna noen ufoer i år, så denne ble nylig gjort ferdig mellom et par nye prosjekter.

Mønster: Thermis
Pinner: 4mm
Garn: Rauma Inca alpakka
Mengde: 86 gram

Jeg har fortsatt flere ferdige ting fra mars som jeg ikke har fått tatt bilder av ennå. Det er både tøfler, sitteunderlag og en nesten ferdig strikket strikkepinnemappe. :-)) Kanskje jeg får ordnet noen bilder i helgen. :)

Her er litt garn jeg kjøpte da jeg skulle strikke hyllehøner, det ble litt mere enn bare hønegarn og enda mangler det to nøster på bildet...

I morgen starter arbeidshelg og det er meldt mildvær i nord, så nå krysser jeg fingrene for at det smelter litt snø i løpet av helgen. Gudene skal vite at er det noe vi har nok av så er det akkurat snø.. :-))

Ha en flott helg!! :-))

5 kommentarer:

Rät&Avig sa...

Oj, vad mycket du fått färdigt! Och allt lika fint!
jag är så förälsakd i dina hönor.
/Ann-Britt

Rät&Avig sa...

Förälskad menar jag förstås!
Kan inte stava så här på morgonkvisten!
/Ann-Britt

Anonym sa...

De hønene var rett og slett kule! Blir ingen her før påske, da jeg har nok av ting og tang å holde på med akkurat nå. Men kanskje neste år?

=)

Anonym sa...

Du er flink med pinnene ;D flott produksjon

G-Anette sa...

Så mye flott du lager! :)

Ta en titt hos meg, du har vunnet trøstepremie i min give-away :)