Garnforbruk

søndag 14. september 2008

Nye maskemarkører. :-)

Laget noen nye maskemarkører her en kveld.. Ble veldig fornøyd selv om de fleste er nokså like.


Hadde egentlig store planer om å lage ganske mange, men det ble med disse før det var sengetid.
Har ikke vært helt i form i det siste, har heldigvis fri fra jobb så det har vært tidlig i seng hver eneste kveld... Litt surt, menmen..
Nå håper jeg det blir bedre snart så man kan kose seg med mørkere kvelder, stearinlys og håndarbeid... Det er noe av det beste jeg vet i hela vida verden.. :-))

1 kommentar:

Beyla sa...

Åhh så nydelig den brosjen til alfasjalet ditt er!! Total forelskelse!!
Ang om det ble verre? Åhjada. Knust bilvindu, internettilgang som takka for seg, 20liters gryte lapskaus vi lagde til familiemiddag søndag ble svidd til gajkens, du vet.. en kjip ting kommer aldri alene. Aldri!
Men, det hjelper ikke å tenke på det nå. Nå må jeg heller konsentrere på at gubben vil kjøpe hus ASAP - og heller selge det om et par år. Jeg er så sliten av all galskapen at jeg orker ikke tenke for mye på hvor ille jeg blir til å mistrives i et forbanna boligfelt. Jeg er ikke skapt for slikt,rett og slett..Men, jeg bare håper og ber for et mirakel nå. Et småbruk som skal dukke opp billig og utenfor selve myre med en liten fjøs gjerne.. FØR gubben bestemmer seg for å kjøpe noen av de husene som er på markedet nå.
Har akkurat fått en svær spole med tynn alpakka i en herlig melert brunfarge (450kr for 1 KILO!)som jeg skal strikke babyjakke til nevøen min av, fant en herlig oppskrift på ravelry, den ligger i mine favoritter, den bør du sjekke ut. finnes i størrelse til din sin gullgutt og nemlig :D
Drop stitch var ikke komplisert, langt derifra, men GAHHHH. Kanskje fordi det var for lite komlisert? Feather and fan skjerfene er herlig vakre og enkle som fy, men varierte, og kun 1 rad med vrangmasker pr 4 rader. Dét setter vi pris på! Skal lage flere sånne til jul, vet de blir svært godt motatt hos div. slektninger :)
Håper deres familiefest ble mere suksess enn våres, dvs, vi hadde det jo knallkos tross lapskauskrisen! Enda godt jeg hadde kokt to gryter så folk faktisk fikk mat... Men nuh!! Lydbok og strikke ferdig lua til gubben før han gnæg holl i hauet på meg :) Stor klem din vei!!