Garnforbruk

mandag 6. oktober 2008

Travel uke... :-)

Den siste uken har vært stappfull med alt mulig rart, men jeg har da fått tid til litt håndarbeid også. :D Utrolig hvor mye man får gjort når man er på besøk, praten går og vips er man kommet et godt stykke lengere på hva det nå enn er man strikker eller hekler på. :))

Prosjektet jeg holder på med nå er et lappeteppe i oldemorsruter til meg selv. Heklingen går brukbart fort unna og på noen dager har jeg laget 26 ruter. Tror jeg skal ha ca. 98, men må se det an underveis. Stopper nå bare når jeg finner ut at det er stort nok. Disse to fargekombinasjonene bruker jeg og de skal ligge slik at det blir annenhver med rød og annenhver med rosa. :-) Tror det blir bra, jeg trenger et varmt pledd i godstolen for nå er det skikkelig huskaldt, vi har for øyeblikket kun vedfyring men forhåpentligvis har vi varmepumpe om en ukes tid.
~~~ ¤ ~~~Smetteskjerf Beylas Emerald Drops... Synes det ble kjempefint, er grisekaldt her oppe så må nok begynne å bruke det allerede.
Mønster: På Ravelry (man må registrere seg for å kunne se mønsteret)
Garn: Julia
Pinner: 4mm
~~~ ¤ ~~~
Smetteskjerf til lillegutt...
Mønster: etter eget hode
Garn: Fabel og Drops alpaca, en tråd av hver
Pinner: 4mm
~~~ ¤ ~~~Lester i det sukkertøysfargede garnet jeg fikk i hemmeligvenn pakke. :-) Disse blir julegave til ei lita jente.
Mønster: etter egethode
Garn: Viking Sportsragg
Pinner: 3.5mm
~~~ ¤ ~~~
Calorimetryer
Mønster: Fra Knitty
Garn:
Den turkise er Monark superwash og bursdagsgave til en venninnes datter.
Den limegrønne er en tråd Fabel og en tråd Drops alpaca og legges i julegavekurven
Den grålilla er en tråd Opal og en tråd Drops alpaca og legges også i julegavekurven
Pinne: 4mm


Jeg har full uke på jobb med arbeidshelg denne uken, men håper jeg får ryddet litt hjemme også. Synes skuffer og skap er fulle av ting som aldri blir brukt så det er på tide å få orden på galskapen, hva skal man egentlig med tusen champagne-, vin- og shotglass når man nesten ikke drikker i det hele tatt osv. Nei, skal beholde serien jeg samler på og sende resten rundt til slekta før resten ender på loppemarked. Det er litt koseligere med et hus der skapene er ryddige og ikke så overfylte at de nesten ikke går an å lukke. (..okeida, så ille er det ikke men likevel...)
Gleder meg iallefall til å starte så det blir bra her til jul.. :-))

Ingen kommentarer: