Garnforbruk

tirsdag 13. januar 2009

Jan! Og noen kluter og pannebånd. :-)

Min første tunika / kjole er strikket! :-)Den satt som et skudd på bursdagsbarnet, som forsåvidt vrengte av seg den nydelige kjolen hun hadde på for å bruke Jan. :-))
Denne tok meg fire dager med litt strikk hver dag, enkelt mønster og lettstrikket.

Mønster: Oh, jan
Garn: 220g Tuva helårsgarn (bomull)
Pinne: 4mm


Siden 1. januar har jeg egentlig strikket i ett synes jeg. Det har gått i kluter, pulsvarmere, pannebånd, kjole og skjerf.

Her er en liten haug med kluter, mandarin naturell var supert til disse. Det gikk jo rimelig kjapt også. :))Mønster: 45m, 1 pinne rett og 1 pinne rett/vrang som gjentas.
Garn: ca.60g Mandarin Naturell med dobbel tråd per klut
Pinne: 4mm


Pannebånd fra pannebåndalongen :-) Strikket to stykker men det gjenstår å få festet tråder og finne knapper. :)

Ooogså har jeg begynt på skjerfet fra skjerf/sjal alongen men det er ikke halvveis ennå så det får jeg vise fram senere. :-)
Har handlet *litt* på nyåret også, men har bare fått et par ting i posten foreløpig. Skal legge ut litt bilder senere, tror det dreier seg om nesten 6kilo garn... Sa noen kjøpestopp? ? Men nååå har jeg alt jeg trenger for både det ene og det andre så nå skal det brukes noen kilo før jeg kjøper noe nytt til meg selv iallefall...

3 kommentarer:

Ugla sa...

Søt kjole og søt modell. Ha ei fin helg :-)

Beyla sa...

Milde himmel, ser at NOEN AV OSS ikke har ødelagt skuldra! Ennå! Med et sånn tempo må du huske på å stoppe opp og kjenne etter.. det gjorde ikke jeg!
Men idag har jeg prøvd å strikke litt igjen jeg og. nesten 6 uker siden sist faktisk - det var så utrolig deilig!! Og en god trøst siden innflyttinga blir noen dager forsinket takket være idiotisk trege bankansatte i Alta som ikke klarer å få avgårde papirer når de skal.. JA jeg er smått bisk på dem. Nå blir det nemlig litt stress for å få alt inn i nyhuset og vaske ut leide huset på 3 dager. Men alt går når man får mammahjelp eller hur?
Rummel synes jo de her flyttegreiene er noe herk, han har blitt enda mere grå rundt munnen bare de siste to ukene.. Helt vondt å se på. Har bestilt DAP spray i håp om at det kan hjelpe han omstille seg i nyhuset. Det funka veldig godt med gordon setteren vår når han var i verste pubertetsiopprøret :)
Milde.. fabrikken til gubben skal bygges ut, og da skulle folk permitteres i 1.5mnd. Først håpte vi at gubben og skulle permitteres, fordi han har ikke hatt ferie på mange herrens år og kunne hatt godt av en pause. Så fikk vi vite at han ikke skulle permitteres, også fikk vi vite at de som blir permittert blir uten hverken lønn eller dagpenger, og da priste vi oss lykkelige over at han ikke ble permittert. Kun de som jobber på lagret blir permittert. Og så ble gubben oppsøkt av tillitsvalgt som kunne innformere om at det er godt mulig gubben blir permittert alikevel fordi de på lagret har klaget, siden gubben er den sist ansatte personen. det er så sinnsykt bajs at jeg mangler ord - vi flytta jo hit pga den fordømrade jobben.. og nå skal vi klare oss uten de 70 000 han skulle tjent inn den perioden. hah. veldig festlig med nyinnkjøpt hus gitt! *magesår*
MORALEN her.. var at! om han nå blir permittert, så skraper vi sammen det vi kan og rømmer nordover ei tid. Og da hadde det vært knallkoselig å hoppe på båten til h-fest og café'e med deg!

Anonym sa...

Nydelig jan-kjole. flotte farger du har valgt, og så ser man at det var ei skikkelig stolt og fornøyd frøken om har den på også da.