Garnforbruk

torsdag 31. mars 2011

Oppsummering av Mars.. :-))

Her har det gått i ett den siste måneden, jeg har knapt hatt tid bloggen i det hele tatt. Pakkene fra give awayen ble iallefall sendt ut og det ser ut som de har kommet vel fram så jeg håper innholdet falt i smak. :-)
Jeg har fått strikket og heklet en del så det har hopet seg opp med ferdige prosjekter, her kommer et oppsamlingsinnlegg på tampen av måneden.. :-))

Jeg har strikket mange par sokker, men disse er de første som er strikket til meg selv. Ordentlige kosesokker med et flott mønster. :-)) Disse var faktisk morsomme å strikke og jeg skal straks i gang med et par til, de også til meg selv bare i en annen farge. :-))

Mønster: Epletreets Snurrige sokker
Str: ca. 41
Pinner: 3.5mm
Garn: Sterk
Mengde: 105 gram
Pulsvarmere til lillegutt, strikket av restegarn. :-)) Brukte ikke noe mønster på selve pulsvarmerne, de ble til etterhvert som jeg strikket. Fiskene kommer fra et sokkemønster.

Mønster: Swedish Fish (Ravelry link)
Pinner: 3 mm
Garn: Merino Extra Fine
Mengde: 36 gram
Lue til meg selv i en nydelig lilla farge. Jeg skulle egentlig bruke noe flott garn jeg fikk i hemmelig venn pakke denne måneden, men det ble litt for tykt så jeg må finne et annet prosjekt til de nøstene. Endte med Drops alpaca fra lageret. Myk og god lue som sitter godt på hodet. Heklet en blomst som jeg pyntet med en knapp og sydde på siden av luen. :-))

Mønster: Fra Garnstudio sine sider
Pinner: 4 og 5 mm.
Garn: Drops Alpaca
Mengde: 100 gramLue i restegarn til lillegutt. Han ønsket seg en lue med spiderman strykemerke på, så da benyttet jeg sjansen til å kvitte meg med litt rester. :-)) Mnsteret har jeg brukt mange ganger, enkelt å strikke og fin passform på luene. :)

Mønster: Turn a Square (Ravelry link)
Pinner: 4mm
Garn: Dobbel tråd av diverse babyull
Mengde: 55 gramEnkle babyvotter. Disse er også strikket av rester. Utrolig kjekt å få brukt litt, selv om det ikke er store mengden som går med.

Mønster: Djevel mittens (ravelry link)
Pinner: 3mm
Garn: Merino Extra Fine
Mengde: 25 gramNok et par votter i restegarn. Har ikke brukt noe mønster men tror disse skal passe perfekt til en 3-4 åring. :-)

Mønster: Ingen
Str: ca. 3-4 år
Pinner: 3 mm
Garn: Rubin
Mengde: 32 gram

Ingen kommentarer: