Garnforbruk

søndag 5. desember 2010

5. desember og andre søndag i advent. :-))

Her er pakken jeg fikk i julekalenderen i dag. :-))Rååååsa Opal og polkastang. :-)) Jeg digger garnet og har et nøste i akkurat samme farge fra før, gleder meg til å finne ut hva dette skal bli. :-)))
Tusen takk, Hildur. :)

Fra min Adventsvenn på uformelt fikk jeg mønster på votter, et nøste ullgarn i en rålekker lillafarge, telys og masse sjokolade. :-))
En kjempefin pakke. Tusen takk!

I ettermiddag har jeg og lillegutt laget pepperkaker, her er resultatet. :-))Vi måtte jo pynte dem litt før de havnet i kakeboksen. Vi laget også noen hjerter som skal henge i kjøkkenvinduet, jeg må bare finne noen fine røde bånd til dem først. :)

Jeg lagde også noen kransekake stenger og planen var å dyppe dem i sjokolade før de skulle pakkes vekk til jul. Mens vi pyntet pepperkakene ble det andre brettet med kransekaker glemt vekk så det ble stående i ovnen til de var heeeeelt sorte. :-///
Hehe, ikke barebare å følge med alt, men etter lufting og styring orket jeg ikke begynne å smelte sjokolade så da havnet det første brettet rett i kakeboksen og der skal de få ligge en stund... :-))

Nøstebarndressen ble ikke helt ferdig i går, gitt... Nå mangler den iallefall kun knapper og det skal jeg sette i gang med ganske straks.
Alt det andre som jeg gjorde ferdig i går og skulle ta bilder av mens det var lyst i dag ligger fortsatt i en pose. Denne fruen stod ikke opp før det faktisk var blitt mørkt igjen i dag så da ble det dårlig med bilder.. :/
Bedre lykke i morgen, kanskje... :))

Noe jeg har bilde av, er blånissevotter jeg strikket for noen uker siden. De ble tovet i helga, mangler fortsatt å få satt bånd i dem men de ble tykke og gode. :))
Mønster: Fra Månetoppen heftet
Str: ca. 5 år
Pinner: 6mm
Garn: Månetoppen tvilling
Mengde: 55 gram

Ha en fin kveld! :-))

Ingen kommentarer: