Garnforbruk

tirsdag 4. desember 2012

4. desember

I dagens pakke fant jeg en nøste hvit Nepal og forslag til hva de tre nøstene jeg har fått kan brukes til. :D  Pickles sin Artig skrue hettelue. :)
Genialt, lurer på om disse nøstene skal få bli akkurat det for snuppa kunne hatt bruk for en litt tykkere lue med hals når hun snart begynner å sitte litt opp i vogna. :)
Tusen takk, Mari :))


På tide å vise fram litt håndarbeid også, når jeg endelig fant noe jeg hadde bilder av. :D

Da jeg fant ut at jeg var gravid heklet jeg et vognteppe i blåtoner, men så fant vi ut at det mest sannsynlig var ei jente vi ventet på. Det varte og rakk og jeg ble liksom ikke helt fortrolig med at det skulle være jente denne gangen. Når det nærmet seg kastet jeg meg i gang med et nytt teppe likevel, denne gangen i rosa. :)  15 dager før terminen feste jeg de siste trådene, vasket det og fikk lagt det pent til tørk.
Det kunne ikke passet bedre, for samme ettermiddag hadde vi time til ultralyd (hadde hver 14.dag pga risikosvangerskap..) der det ble konstatert at snuppa lå med stumpen ned. Det ble bestemt at hun skulle taes med keisersnitt neste morgen, så teppet ble visst ferdig i grevens (...eller i dette tilfellet, keiserinnens) tid. :-))


Her er et lite "nærbilde" av blomstene som pynter opp teppet øverst, brukte ordknapper fra Snella og Petronella inni blomstene. :-))
Mønster: Ingen
Heklenål: 3.5mm
Garn: Drops Baby Merino
Mengde: 236g


Jeg hadde med meg garn og mønster til mariustunika på sykehuset, men fikk aldri strikket noe der så de første ukene hjemme var det den jeg strikket på. Jeg ble ikke ferdig i tide til 17.mai som håpet, men slikt kan jo brukes når som helst. :D  Veldig kjekt utenpå body og strømpebukse, så denne skal jeg strikke flere ganger. :)
Jeg strikket etter mønsteret fra bunnen og opp til ermene, derfra gjorde jeg min egen vri. Dvs. ikke så lang knappestolpe, en knapp i stedet for tre og bak i stedet for foran, heklet picot rundt kanten på både ermer og hals i stedet for vrangbord. :)
Mønster:  Sandnes Tema 30, Klassikere 0-4 år, nr.6
Str: 3 mnd
Pinner: 3mm
Garn: Drops Baby Merino
Mengde:  96g

Det strikkes fortsatt sånn smått på Magda. :-) Da jeg skjønte hva mønsteret sa om økningene til skjørtet, fant jeg ut at jeg vil gjøre det jeg pleier. Altså å øke på begge sider av markørene, i stedet for bare på ene siden så den blir symmetrisk. :-) Håper det blir bra. :D
Ha en fin desemberdag. :)

Ingen kommentarer: