Garnforbruk

tirsdag 10. juni 2008

Har laget litt mere, jeg...

...fikk ikke plass til flere bilder i forrige innlegg,
så her kommer et til. :-)
Dette er litt av det jeg har laget den siste uken..

~~~~ ^ ~~~~

Strikket lue og votter til samme venninnen som skal få babyteppet
Garn: Mor aase babyull og Trysil babyull.
Mønster: Luen er fra Malins blogg og vottene er fra nøstebarn boka.

~~~~ ^ ~~~~

Strikket lester til sønnen til kusina mi, han hadde så fryktelig lyst på sorte og knallrosa lester, men jeg fikk ikke tak i det rosa falk garnet her. Etterlyste det på hobbyboden, tenkte at det kanskje var noen som hadde liggende noe slikt garn, men så var det ei som var så snill å faktisk dra ut å handle det for meg og sende meg det. Tuusen takk for hjelpen Irenesol. :-))
Garn: Falk
Mønster: Etter eget hode med litt hjelp av Regias sokkehefte

~~~~ ^ ~~~~

Hekler litt på et spidermanteppe for tiden, men det er stort sett tv hekling så det går ikke så fryktelig fort unna. Det er til lillegutt, han er ikke så interessert i spiderman men teppet er jo så fint så det må vi ha. :-)

~~~~ ^ ~~~~

Også må man jo ta med et bilde av en av pusene. Dette er den minste av dem, hun fylte to år i mai og er en nydelig liten pus. Rampete som få, men heldigvis begynner det å dabbe litt av nå.

~~~~ ^ ~~~~

Simba som leker i bekken. Må jo bare få med han også, bildet ble litt morsomt med alt vannet som spruter i alle retninger. :-)


I tilleg har jeg strikket en lue til lik den øversteog to odessa luer men har ikke fått lagt inn bilder på maskinen ennå. Også har jeg fått laget make til en leste jeg strikket til lillegutt for en stund siden.
Har nå startet på sokker til meg selv, kariustørkle, en til barnelue og smetteskjerf i tillegg til de andre prosjektene som ligger her og venter. Er jo en stund siden jeg startet på både heklet babyjakke, bølgeteppe, revontulisjal og ullbukse, men må jo ha litt og velge mellom. Det er jo litt kjedelig når alle pinnene er opptatte og man trenger dem, så jeg må vel få gjort meg ferdig med noe før vi drar på ferie.. Hehe. :-)

1 kommentar:

Irenesol sa...

Takk for koselig kommentar i bloggen min. Se der ja, så det var det du skulle lage av det rooosa garnet. Gutta mine på 14 og 16 syns også det er tøft med rosa på t-skjorter ol. Tror det er en greie. Ha en fiiin dag.