Garnforbruk

tirsdag 16. juni 2009

Pakker i posten og litt strikkerier. :-)))

I lå det to pakker i postkassen. :-)))
Den ene var fra min hemmelige venn på hobbyboden. Kjempeflott pakke med to nøster Inca alpakka, kaffe, kakao, karameller, sjolokade, kubbelys (som passer utrolig bra i lykten jeg har tenkt til å ha på verandaen i sommer) og et hyggelig kort. :-)))) Pakken falt veldig i smak og jeg gleder meg til å prøve garnet, elsker fargen!
Tusen takk til min hemmelige venn! :-))

Også fikk jeg endelig pakke fra Capris. (Tre ganger har jeg tidligere prøvd å bestille noen av disse bøkene, og så i dagene etter fått mail om at en etter en av dem ikke er på lager. Litt rart at de både står som lagervare og at det først kommer en mail ene dagen om at en av bøkene ikke er på lager og dagen etter kommer enda en om neste bok..) Jaja, endelig dukket de opp iallefall og jeg har bare såvidt bladd i dem. Likte veldig godt sokkebøkene og wrap style, men er littegranne usikker på knitted lace. Må sette meg ned og se ordentlig i dem en annen dag. :-)))
Jeg har den siste tiden hatt en underlig trang til å sette i gang med sokker på pinne 2.5, også jeg som sverget på aldri å strikke noe på under pinne tre etter at jeg er ferdig med en babygenser på pinne 2 og 2.5. Kan nok ikke skylde på solstikk heller for her oppe er det alt annet enn sol for tiden, kanskje den egentlige grunnen er at det er så utrolig mange fine strikkede sokker i bloggverdenen for tiden at jeg er litt påvirket av dem. :-)))) Må vente til jeg får meg skikkelige pinner og ikke minst til jeg er ferdig med babykjolen før jeg starter på et par fra en av disse bøkene. :-)))))
Litt strikking har det blitt i det siste, fikk litt dilla på Hanging mitered towel og denne er en gave til en venninne. Garn: Dobbel Mandarin naturell, fantastisk til kluter og slikt.
Pinner: 4mm
Mønster: Mitered hanging towel
Vekt: 50 gram

Også strikket jeg et enkelt sjal for en stund siden. Dette skal jeg ha selv, heklet en sort kant rundt den for at den ikke skulle bli så "dallete". :-))) Har egentlig ikke brukt noe mønster på denne, bare la opp noen masker og økte en for hver fjerde pinne og felte en maske for hver fjerde pinne etter midten. Tror det er dette som kalles for baktus skjerf.
Garn: Bris rosamelert og sort
Pinner: 4mm
Vekt: 180 gram

Har strikket på litt mere men noe mangler trådfesting og noe har jeg ikke fått tatt bilder av ennå. :-)))
Ha en fin dag! :))

1 kommentar:

Beyla sa...

Regnstikk!!

Jeg FIKK nettopp et par nydeligsokker på minipinner. Elsker dem. men aldri i svarten at jeg hadde strikket dem selv! men må visst ha fått litt regnstikk jeg og, for jeg planlegger Stanwyck genseren som var i siste IK.. DSA Babysilk=pinne 3.5 GALSKAP! men åhhh jeg vil jeg vil...