Garnforbruk

lørdag 20. november 2010

Feriestrikk og litt til.. :-)

I år hadde vi tidlig ferie så allerede før midten av juni hadde vi satt oss i bilen og startet på en laaaaang kjøretur. Etter fire dagers kjøring hadde vi kjørt omtrent 2700 km og endte opp i et fantastisk fint feriehus i Nørre Nebel, Danmark. Der koste vi oss i en hel uke på Sea West feriesenter. Det kan trygt anbefales og dit drar vi gjerne igjen, men _aldri_ mere i bil. :-))
De hadde badeland, lekeland, lekeplass, sandkasser, trampoliner, bowling, spillehall, treningssenter osv osv. :-)) Mens de andre badet startet jeg på en vest/jakke til baby. Den var rimelig kjapp å strikke og med dette herlige garnet var det en fryd. Jeg startet like gjerne på en ny da den første var ferdig. :-)))
Mønster: La Boheme (ravelry link)
Str: 6 mnd (mørke knapper) og 12 mnd (lyse knapper)
Pinner: 4mm
Garn: Dream in Color Classy
Mengde: 85g og 94g

Dette sjalet var utrolig kjapt å strikke og dette garnet var også helt herlig å strikke med.
Mønster: 198 yards of heaven (ravelry link)
Pinner: 4.5mm
Garn: Malabrigo Worsted
Mengde: 110 gram

I påsken strikket jeg disse vottene, de brune passet perfekt til lillegutt. :-)) Kjekt når man ikke har brukt mønster, men likevel treffer så bra.. :)
Mønster: Ingen
Str: ca. 6-12 mnd og 5 år
Pinner: 3.0mm
Garn: Merino Extra fine
Mengde: ca. 80 gram

I år, som de to siste årene, har jeg meldt meg på julekalender venn på hobbyboden. I dag gikk pakkene til min kalendervenn i posten så nå er det bare å glede seg til starten av desember når man kan begynne å åpne pakker. Sååå spennende. :-))))
Ha en fortsatt flott lørdag. :-))

Ingen kommentarer: