Garnforbruk

lørdag 30. april 2011

Mysteriesokker. :-))

Bittami designer flotte sokker og spurte for litt siden på hobbyboden om det var noen som var interessert i å være med på et sokkemysteriestrikk. Det ble til slutt over 120 stykker med på dette mysteriet og mandag startet vi. :))

Det foregår slik at mønsteret er delt i fire deler og vi får en del hver uke i fire uker framover. :-))
Jeg valgte å bruke Mellanraggi i en fin gråfarge så mønsteret forhåpentligvis kommer godt fram. :)
Utrolig spennende og jeg strikket ferdig det første cluet på begge sokkene samme dag, på den måten blir de ferdig omtrent samtidig. Jeg har en tendens til å strikke bare en sokk når jeg ikke strikker dem samtidig og jeg ble virkelig bitt av sokkebasillen, så nå er jeg i gang med tre forskjellige par med sokker på en gang.. Altså seks enkle sokker på hver sine pinner... :D
Trenger jeg å si at jeg fort slapp tom for pinner..?

I min søken etter en nettbutikk som selger korte strømpepinner fikk jeg noen linker på hobbyboden til videoer med hvordan man strikker to sokker på rundpinne samtidig.
Fantastisk smart og det ser jo ikke såååå vanskelig ut. Jeg har lagt pinnekjøpet på is foreløpig og tenker å prøve på magic loop, som det heter, først. Det var også en snill dame som sendte meg en slik beskrivelse på mail så jeg må ta meg tid til å teste det etter to av disse sokkeparene er ferdige.. :) Jeg tror det holder med tre par på en gang.. :D

Ha en flott dag. :)

Ingen kommentarer: