Garnforbruk

tirsdag 21. juni 2011

Knappesamlingen min... :-))

For omtrent akkurat to år siden, skrev jeg om noen flotte nyinnkjøpte bokser der den minste passet så godt til å ta vare på knappesamlingen min.Nå ser det ut som samlingen har vokst en gooood del og boksene har visst blitt flere og større siden den gang..Jeg har nok handlet de fleste når jeg har ute og reist og skjønte jo etterhvert at det var lurt å kjøpte liiiitt flere enn bare en av samme sort. Jeg kommer faktisk ikke på noe annet plagg enn calorimetry som bruker kun en knapp. Nå kjøper jeg minst fem av samme type hvis jeg ikke har noen spesiell plan for dem. :-))
Denne søte boksen jeg fant på Nille er tredelt og flott til å få sortert litt forskjellige knapper i hver del. Jeg har en til på kjøkkenet med kaffekapsler til Nespresso maskinen. :-))
Det som er litt rart er jo at uansett hvor mange forskjellige knapper jeg har liggende, er det alltid vanskelig å finne noe som passer til det jeg har strikket. Finner jeg ikke noe så kjøper jeg selvsagt nytt. Det beste hadde nok uansett vært å kjøpe etterhvert som man trenger dem, men det er jo så koselig med en knappesamling, sønnen elsker å titte gjennom det som finnes i boksene mine og det gjør jo egentlig jeg også. :-)) Jeg kan faktisk huske hvor de fleste er kjøpt. :-))
Her er sorteringen i den tredelte boksen.Diverse "voksenknapper" i en del.
Glitrende, blanke og "jentete" knapper i en del.

I den siste delen har jeg samlet litt "barneknapper".

I den runde boksen på det første bildet har jeg alle knapper som det kun er en eller to av og på toppen ser jeg at det har havnet et brett med gamle knapper jeg kjøpte på Ebay. I den firkandede har jeg knappebrett med knapper fra Lisbeth Dahl, Etsyselgere, gamle brett jeg har funnet i garnbutikker osv. :-)) Kanskje det kommer flere bilder etterhvert. :-)

Har du en knappesamling, eller kjøper du etterhvert som du trenger det..? Hvordan oppbevarer du dem..?
Det hadde vært morsomt om flere vil vise fram de flotte knappene og oppbevaringsstedene sine. :-)))

Har du noen tips til hvilke knapper som passer til alt..?
Jeg har funnet ut at treknapper passer til det aller meste. :-)

Ellers bør jeg jo egentlig strikke på sjal, men er ikke helt i slaget for tiden så sitter og strikker på en kopptue innimellom så jeg slipper å tenke på hva jeg gjør. Strikket på den i går også, men er fortsatt ikke halvveis så det tar sin tid..

1 kommentar:

to vrange sa...

Knappesamler her også! :)

Liker godt knapper i tre og kokosnøttskall - de syns jeg passer til det meste. Og til barneklær blir det mye ...plastic fantastic i sterke farger! :)