Garnforbruk

søndag 15. juni 2008

Jeg tror, jeg tror på sommeren...

...eller ikke...
Her har det vært omtrent konstant overskyet/regn/kaldt i laaange tider nå, kun en kveld i ny og ne kan vi skimte solen. Jeg er ikke den som akkurat sitter i solen hele sommeren, men nå kan jeg trygt si jeg skulle ønske det kom litt sol og varme denne veien snart...
De siste dagene har det ikke blitt så kjempemye håndarbeid, men har da klart å få ferdig en sokk.. Nå er det bare å få startet på den neste... Når jeg tenker på det har jeg faktisk strikket så langt jeg kom på et smetteskjerf slik som dette:

Det er jo så søtt :-) ..også passet det så godt til luen jeg strikket til lillegutt..
Noe jeg fant ut underveis er jo at det sannsynligvis blir for stort så jeg får ta det selv og strikke et nytt til han, i tillegg til at jeg slapp tom for garn. Da bar det inn til nettbutikken Ville pinner for å bestille mere. Nå venter jeg på 3 nøster Lucca Fino, deilig merinoull i nydelige farger, jeg måtte jo ha noe mere enn bare det ene nøstet når jeg nå først bestilte. :-)


Også må jeg jo ta med litt annen shopping også.

Dette bestilte jeg fra 123knit. 3 nøster lammeull og et sett med ku knapper. Gleder meg til å prøve garnet, men har ingen planer for det ennå så det får bare ligge i garnkurven og kose seg til etter sommeren en gang. :)

~~~~ ^ ~~~~

Disse søte boksene måtte jeg bare ha. Har lenge tenkt at jeg skulle hatt noen slike for å oppbevare småtterier i, synes det var noen nydelige duse farger, fant dem faktisk på jysk av alle steder.. Angrer egentlig på at jeg ikke kjøpte et sett til, menmen kan jo hende jeg finner flere når vi er på ferie....

~~~~ ^ ~~~~

Den minste av dem passet bare så utrolig godt til å ta vare på knappesamlingen min. :-)))


Nå er det på tide å strikke litt og titte litt på en serie vi har på dvd, Babylon 5. Kjempegøy. :-)
Også håper vi på litt bra vær til i morgen...

1 kommentar:

Ruth sa...

Ah, Babylon 5, den liker jeg også. Jeg liker neste ALLE SciFier, uansett.
De kuknappene var herlige. Garnet også. Og bokser er et must. Jeg har arvet knappeboksen til min mor, og jeg liker fortsatt å sitte og se nedi den. Det er knapper nedi der jeg husker fra jeg var liten.

Håper sommern kommer på ordentlig hos deg også.