Garnforbruk

mandag 30. januar 2012

Trøsteshopping og litt strikkerier...

I siste innlegg viste jeg fram denne grusomheten og de rosa alpakkarestene fra hulleluen jeg strikket før jul.
Det grusomme garnet heter Trio og kommer fra Crystal Palace yarns.. Det er tykt, glitrete og består av nylon og polyester. Det er kanskje unødvendig å fortelle at det ble kjøpt i mine tidlige strikkedager da jeg ikke hadde peiling på garn. Det er kanskje også derfor det har ligget i lageret i ca. fire år.. Men, nå er jeg endelig kvitt det og denne halsen ble strikket under et par episoder av en serie med tykke pinner. :-)) Den ble ikke spesielt fin, men regner med at en eller annen vil ha den likevel. :-))
Mønster: Ingen.. La opp en liten haug med masker og strikket en stund før jeg begynte å felle litt her og der for å få den smalere opp mot halsen...
Pinner: ca. 9mm
Garn: Crystal Palace Trio og Drops Alpaca
Mengde: 60g

Jeg fikk et par nøster med sokkegarn i julegave og fargen var ganske fin, men jeg trenger litt mere enn to nøster for å strikke sokker til megs elv med så "tykt" garn så jeg klarte å få tak i et nøste til. Ikke likt parti, men det funket og man ser ikke forskjell.. :-))
Mønsteret er nok en gang "Snurrige sokker", liker det mønsteret godt.. Det eneste problemet jeg har med disse er at jeg glemmer at flettene skal være bare foran og bak skal det være vrangbord, så jeg gjorde det litt tungvint og strikket fletter rundt hele. Det merket jeg faktisk ikke før jeg skulle starte på helen så da måtte jeg jo gjøre det samme på nr. 2.. :-))
Mønster: Epletreets Snurrige Sokker
Str: 41 ish
Pinner: 3.0 mm
Garn: Viking Sportsragg
Mengde: 130g

Jeg fikk for meg at jeg skulle hekle opp litt flere enkeltnøster og rester av superwashgarn i en eneste stor oldemorrute. Som sagt så gjort på fire dager heklet jeg gaaanske mange runder og kom gooodt over halvveis på teppet før jeg la det fra meg og tok en pause.
Jeg må jo vise fram framgangen så langt, teppet er riktignok brettet en del men fargene sees jo godt. :-)) Kurven teppet ligger i er nytt for "anledningen". Jeg fant ut at jeg trengte en plass å samle alle nøstene og teppet og denne kurven lå nærmest og ropte på meg fra vinduet på Nille. :-))

Og til sist må jeg jo vise fram et av de nyeste innkjøpene mine på koppefronten. :-)) Nydelig alvekopp fra wik & walsøe. :-)))
Koppen er et trøstekjøp. :-)) Jeg satt en kveld og spiste knekkebrød og merket plutselig etterpå at jeg manglet en liten bit av en fylling. To dager etter hadde jeg fått time hos tannlegen og fikk det fikset. Siden jeg har utrooooolig tannlegeskrekk, fant jeg ut at jeg fortjente en liten shoppebelønning da jeg var ferdig. :-)))
Da ble det en slik kopp. :-)) Jeg kjøpte også en skål som passer til, den var belønning for at jeg samme dag like gjerne tok en full sjekk hos tannpleier og fikk ordnet meg en ny time til å fikse noe annet småtteri. :-))

Temaet for denne og siste ukens strikking i huset her har vært og er babystrikk og ugler.. :-)) Har noe veldig søtt å vise fram neste gang. :-))
Og ikke minst har jeg brukt litt av disse små nøstene med restegarn på noen av mine "favorittbabystrikkerier".. Hva det er får du se en annen dag. :-))Ha en superduper dag. :-))

Ingen kommentarer: