Garnforbruk

onsdag 1. februar 2012

Tovede tøfler..

Jeg hadde lyst på et par varme tøfler til innebruk og kastet meg over noen nøster fritidsgarn for litt siden. Ville hekle et par tøfler til som skulle toves, men fant ikke noe mønster som klaffet med min størrelse og tykkelse på garnet så de ble til etterhvert som jeg heklet.Etter to runder i vaskemaskinen var de passelig tovet, men de var slettes ikke passelig til meg. *ler*
Mannen prøvde dem på og de satt som støpt, så da fikk han seg et par varme gode tøfler. :-D
Med andre ord, heklede tøfler som skulle bli størrelse 41 endte opp som 47/48 i stedet.. Hehe, sånn kan det gå. :-))

Mønster: Ingen
Heklenål: 8
Garn: Fritidsgarn
Mengde: 200 gram

Må vel prøve meg på et par til meg selv, men finner ikke nok nøster fritidsgarn i en farge så må nok vente litt siden jeg prøver å ikke shoppe garn for tiden.. :-))
Kanskje jeg finner noe garn å bruke når vi begynner å flytte hobbyrommet mitt ned til et
soverom i kjelleren. Det må bare bli helt ferdig først. :-)) Vi kommer jo til å trenge et barnerom til oppe i hovedetasjen, så da får jeg flytte hobbystasjet ned på et bittelitt større rom. :-))

Nå skal jeg snart se om jeg ikke klarer å få omgjort noen små nøster med restegarn til noe litt mere fornuftig. :-))
Ha en fin kveld. :-))

1 kommentar:

Desirée sa...

Hehehe så de ble litt store :) Synes Fritidsgarn tover litt lite på en måte, strikket noen votter og vet ikke helt om jeg er fornøyd med tovingen.

Jeg kan dessverre ikke treffes på tirsdag :( Mamma har bursdag og jeg skal bake litt til henne også på dagen. Så vi må nok finne oss en annen dag :)

Jeg strikker ullbukse til Sofie nå, har liksom ikke så store plana om fremtidige strikkeprosjekt nå og det føles helt rart. Prøve også å ikke kjøpe inn så mye mere garn, prøve å bruke opp litt av det æ har. Så no blir det ullbuksa i dobbel babyull som æ ikke helt visste ka æ skulle bruke til :)

Kos dæ i helga!

Klem fra Desirée