Garnforbruk

tirsdag 10. juni 2008

Så lite tiiiid....

Har ikke blitt den helt store oppdateringen her inne i det siste, er jo så mye som skjer for tiden.
Lillegutt er frisk som en fisk nå, iallefall fysisk. Det er godt.
Han fikk av gipsen 19. mai, men fikk selvsagt ikke lov å belaste foten på en uke men etter samtale med fysioterapeut kunne han begynne å krype etter 4 dager, altså 23. mai.
Etter det har det egentlig gått slag i slag, han begynte å reise seg litt og prøve å stå på den 25. mai, begynte i barnehagen igjen 26 og allerede andre dagen fartet han rundt på knærne i full fart. I dagene fram mot helgen begynte han og slippe seg og trø noen skritt mellom stoler/bord/peis osv. Lørdag 31. var han faktisk ute på veien foran huset her og gikk uten hjelp. :-)))
Nå er det kun "skrekken" som sitter igjen. Han er fortsatt livredd for å falle og blir fryktelig redd hvis han mister balansen og må ta seg for med hendene på bakken. Håper det er noe som leges med tiden, er ikke godt å se han slik.

~~~~ ^ ~~~~

Første "spaserturen" ute på gata hadde vi tilfeldigvis kamera med oss, så det fikk vi knipset. :-)


Det har da blitt litt hobbysyssel, eller faktisk en god del, etter at lillegutt begynte i barnehagen igjen. :-)) Jeg har både strikket, heklet og prøvd meg med fimoleire.
Her er noen bilder. :-)

~~~~ ^ ~~~~

Strikket babyteppe med heklet kant. Dette skal min venninne få til babyen som kommer i september. :-)
Garn: Mor aase babyull og Trysil babyull
Mønster: egentlig ingen. En pinne rett, neste pinne annenhver maske rett/vrang og gjentatt hele veien.

~~~~ ^ ~~~~

Strikket kosekaninklut til lillegutt, har lenge hatt lyst til å strikke denne. Den er jo så søt. :)
Garn: Tuva helårsgarn
Mønster: Fra denne bloggen

~~~~ ^ ~~~~

Strikket calorimetry og pulsvarmere til en venninne, strikka en calorimetry til meg selv også men den ser helt lik ut.
Garn: Sort restegarn og turkis falk
Mønster: Calorimetry på norsk, pulsvarmere etter eget hode.

~~~~ ^ ~~~~

Prøvde meg på knapper og figurer i fimoleire, men vet ikke helt hvor fornøyd jeg ble.
Prøvde å lage noen sauer men synes fargene smittet sånn av på hverandre, spesielt den mørke.
Vasket fingrene tusen ganger for å få bort den mørke fargen før jeg startet å forme den lyse, men det ble liksom ikke helt borte.
Det var gøy så dette skal jeg gjøre flere ganger, men tror jeg skal ha et ekstra sett med hender til hjelp og litt flere farger neste gang.

2 kommentarer:

Ruth sa...

Jeg hadde ikke fått med meg at han brakk benet. (Jeg må huske å lese ALLE innlegg.)
Stakkars liten. Det er jo ikke det minste rart at han er redd for å falle. Det må ha gjort forferdelig vondt. Men det er godt å høre at han er på bedringens vei.

Jeg har aldri tenkt på at man kan lage knapper av Fimo. Noe så fabelaktig lurt. Jeg finner ALDRI knapper jeg liker i butikken, så dette må prøves ut. Og jeg syns dine ble supre.

2 grader? Det er ILLE! Håper sommern kommer til dere snart.

Marten sa...

De knappene var kjempekule! Har ikke tenkt på at det går an å lage knapper selv.