Garnforbruk

mandag 31. januar 2011

Restegarn og smånøster

kan bli til så mangt, jeg liker å strikke pannebånd av dem. :-))

Denne gangen fikk jeg brukt smårester av babyull, sokkegarn, alpaca osv. Alle er strikket med dobbel tråd og jeg ble kvitt 18-20 småballer med garn. :-)) Herlig.. Med disse får man jo også brukt en del enslige knapper. :-))

Mønster: Calorimetry
Pinner: 3.5mm
Garn: Dobbel babyull, alpaca, sokkegarn osv.
Mengde: 216 gram

Jeg mener at jeg hadde strikket et par til, men fant ikke flere i farten. :-))

På hobbyboden ble det for en stund siden startet en tråd for de som hekler tepper eller oldemorruter, jeg fulgte sånn smått med i tråden og der var det mange fine tepper.
I midten av januar klarte jeg ikke vente lengere og startet på et teppe til lillegutt.
70 lapper heklet sammen og 5 runder rundt hele teppet. :-)) Det tok 6 dager og få ferdig og det var en liten kar som var veldig fornøyd med koseteppet sitt.. :-))
Heklenål: 3.5mm
Garn: Merino Extra Fine
Mengde: 633 gram


Denne halsen strikket jeg til bursdagen til guddatteren min, hun ønsket seg en god og myk hals som hun kunne trekke godt opp i halsen. Falke er et enkelt mønster og passer fint både til gutter og jenter. :))Jeg heklet en kant rundt for å få den litt mere jentete, siden hun ønsket seg turkis hals, og bursdagsbarnet ble veldig fornøyd. :-))Mønster: Falke (Ravelry link)
Pinner: 3.5mm
Garn: GGH Maxima Merino
Mengde: 88 gram


I neste innlegg kommer det en nøstebarndress og en ferdig ufo. :-)))

Her oppe er det perfekt innevær, det raser utenfor døra så jeg har tent en hel haug med lys og nå skal jeg hekle videre på en stooooor bestemorrute i regnbuefarget Kauni. :-))
Omgangene er blitt litt seige og tar litt tid så jeg starte på en ullbukse til lillegutt i går så jeg kan veksle litt på å hekle og strikke. :-))

2 kommentarer:

Desirée sa...

Masse masse masse fint! Lurer på om jeg skal begynne på et teppe til nå :) Merino extra fine er så mykt og godt! Hvilken heklekrok størrelse brukte du?

Forresten... skal vi dra på strikkekafe på husfleden mandag den 14.?

Klem :)

energibombe sa...

Åh, så lurt å lage calorimetryer i smårester. Jeg har bare brukt rester jeg har visst var mer enn store nok.

På prematurteppet la jeg opp 3 masker og økte i starten av hver pinne til det var 45cm på ytterkantene, da var jeg halvveis.

Takk for bloggebesøket og god helg