Garnforbruk

mandag 2. mai 2011

Barnevest og tøfler. :)

Jeg har lenge tenkt at jeg skulle strikket en vest fra et Sandneshefte, men liksom aldri kommet meg så langt. Ved påskestart stressa jeg litt med å finne passende prosjekt for bilstrikk/tankeløs strikk og da kom jeg på dette mønsteret. :-)) Det er jo en goooood del runder med glattstrikk før man i det hele tatt nærmer seg mønsteret, så det passet jo bra. :))Mønster: Topp med rund sal, hefte 0808. (ravelry link)
Pinner: 2.5 + 3mm
Garn: Sandnes Minialpakka
Mengde: 110 gram

Da jeg hadde et par bølger igjen av mønsteret øverst, gikk jeg tom for garn. Mønsteret sa ca. 2 nøster på str. 3-4 år, men denne gangen stemte det ikke. Mulig jeg har hatt en litt løsere strikkefasthet og derfor endt med å bruke litt mere.
Jeg synes ikke jeg kunne bruke en helt annen farge på de siste bølgene, så fant fram et nøste i en annen grønntone som passet litt til den jeg hadde brukt fra før.
Jeg sløyfet de siste bølgene og gjorde noen fellinger på annenhver omgang oppover.
Jeg endte på ca. 112 masker i stedet for 120 slik som det stod i mønsteret, men fortsatt synes jeg den virket veldig vid oppe i halsen. Jeg heklet så en runde med litt stramme fastmasker for å trekke den ennå litt mere sammen og synes det funket bra.
Jeg har jo ikke fått prøvd den på noen, men tror nok størrelsen er mere 5-6 år enn 3-4 år nå som den er vasket og tørket.
Den har ingen mottaker ennå, men nå har jeg iallefall fått prøvd meg på å strikke en slik. :-))

Jeg hadde noen nøster Eskimo liggende og da ble det et par heklede tøfler. :-))
De er utrolig kjappe og garnet er ganske godt å hekle med. :-))Mønster: Drops tøffel i Eskimo
Pinner: 8mm
Garn: Eskimo
Mengde: 150 gram


Nå skal jeg prøve hardt på å gjøre ferdig en lue og et pannebånd, før jeg starter på noe nytt.. :-)
Jeg har visst bommet litt på økningene på Just Perfectly sokkene så har fryktelig lyst til å starte på et par til for å få det riktig. Denne gangen blir det iallefall med testing av sokkestrikk på rundpinner så får jeg endelig prøvd det også. :-))

3 kommentarer:

sipusa sa...

Likte den mørke stripa øverst godt jeg! Trodde den var planlagt jo:-)

Wenche/chawo sa...

Vesten var kjempefin ,likte den mørke stripen jeg også.Tøflene var også flotte

marianne sa...

Kjempe fin vest og tøfler.Innom deg for å hente noen ideer til strikking jeg da:-)Er så mye fint du har laget her inne.