Garnforbruk

fredag 5. desember 2008

Flower Basket Shawl og Strikket babydress..

Må bare i full fart hive ut bilder av sjalet mitt og av dressen som nå er ferdig og sendt avgårde til en liten mottaker på to måneder. :-))
Mønster: Flower Basket shawl
Garn: Drops Alpaca, ca. 125 gram.
Pinner: 5.5mm
~~~ ¤ ~~~
Mønster: Tante Tias hettedress fra boken Myk strikk.
Garn: Dobbel trysil babyull
Pinner: 4mm



Det var første gang jeg strikket begge deler, men jeg ble meget fornøyd med resultatene. :-)

2 kommentarer:

Beyla sa...

vet du hva, nå skjemmes jeg, for nå så jeg at jeg lå etter med å svare deg og - er baaaaare treig for tiden jeg.. skjer litt for mye på familiefronten til at noe som helst funker i hodet for tiden, så jeg må bare beklage...!
Hvordan går det med Simba?? Vi har tenkt mye på ham! Og laptopen som gikk gajken - please si den er fikset fort, gratis og greit..? Min må fikses, men jeg sparer det til litt senere - siden jeg har HP regner jeg med mye mer blir til å være galt med den innen den tid annet enn en løs P tast ;)
jeg driver og må kjøpe meg tålmodighet, vi får ikke flytta inn før 1 februar vettu, det er steike lenge til når man sitter og hater huset man leier! :)
Vi skal takk og lov feire jul hos tanta mi en time herfra, og godt er det for det huset er så fælt at det er ikke litt interresant engang å skulle lage noe jul her.
Rummel er på svartelista.. vi pleier å hente posten ilag, og da går han uten bånd. idag fikk han det for seg at han skulle løøøøpe 50m ned hovedveien til en Gordon setter. heh. Rummel+andre hannhunder er IKKE en god combo, så hvorfor han skulle bort til hunde? har ikke peiling. jeg ropte han til meg, og han kom, etter å ha snust på GS*n og lukta at det var en hann. en hann som knurra skikkelig mind you. Og så har du meg som ikke hadde med bånd. og det slo meg der og da at jeg var et stk monster hundeier akkurat da. jeg hadde blitt dødsforbanna om noen sin lause hund kom og utfordra min til slosskamp - og at eieren kom dinglandes 50m bakom! eieren tok det usannsynlig pent, men jeg skjemmes som en tosk. rummel, som ble tatt i nakkeskinnet av mor som en uoppdragen valp ligger og skjemmest bakom sofaen. herlich.

Beyla sa...

Og hovedsaken: WOW!! Er så stolt av deg! For en super dress!! og sjalet.. woah..!