Garnforbruk

tirsdag 2. desember 2008

Julekalendervenn luke nummer en. :-))

Tenk at det er 1. desember allerede! Bare tre uker og to dager igjen til juul!
I år er jeg med på julekalendervenn på hobbyboden. Jeg og Barbro har laget pakke til hverandre og jeg håper jeg får blogget hver luke fram til julaften. Også er jeg veeldig spent på både om hun liker det jeg har funnet på og hva som ligger inni pakkene fra henne. :-)))
Her er kalenderpakkene mine:Fant en fin kurv de kan ligge i, men det var ikke plass til alle så den store får ligge ved siden av. :-))Denne fikk jeg 1.desember. :-)) Refleksbamse. Har kjøpt slik til lillegutt tidligere, men har ingen selv så denne skal være kun min for reflekser trenger vi alle i mørketiden. :)

Skulle blogget denne i går ettermiddag, men det ble så mye styr hjemme ved middagstider at jeg fikk ikke gjort det. I det vi skulle ta første biten av middagen fikk lille simbagutten (hunden..) vår først et lite epeleptisk anfall og så et litt større. Da vi trodde det var nesten over kom det et kjempestort. Vi jar aldri sett et så stort et på han noen ganger. Øynene rullet bak i hodet, han lå på gulvet i fanget til matfar men hele kroppen ristet og krampet så fælt at han hoppet minst 20 cm opp i luften om og om igjen. Stakkars, han var så redd at han tisset seg ut. Det var grusomt å se på, ringte dyrelegen med en gang det siste startet og vi så at det var så ille. Heldigvis fikk mannen komme opp med han med en gang det hadde gitt seg og denne gangen fikk vi resept på stesolid så vi har det klart hvis det skulle skje flere ganger. Tror han begynte å få disse anfallene for omtrent 4 år siden, men det har gått rimelig rolig for seg og han har vært "bevist" hele tiden. I tillegg har det kun vært et par anfall noen dager etter hverandre omtrent en gang i året, derfor har vi ikke hatt behov for medisin tidligere. Håper nå likevel at det ikke gjentar seg slik det var i dag. Synes jo så synd i han, han skjønner jo ikke hva som skjer og blir livredd...

1 kommentar:

Beyla sa...

Stakkars Simba!!! Det er jo SÅ skummelt både å se og oppleve! Enda godt dere har fått medisin til ham. Stesolid er en god medisin sånn sett, både roer og avslapper på en gang.. Stakkars vennen. stor klem til matmor, som garantert var ganske trist og! ;)