Garnforbruk

torsdag 14. august 2008

Noen flere strikka prosjekter...

Min hemmelige venn nå i august kjenner kanskje til disse, hun ønsket seg heklede blomster så da måtte jeg jo hive meg i gang med heklenåla og så lagde jeg noen til meg selv også mens jeg var i gang. Synes de ble søte med den glassperlen i midten. Ble ikke så bra bilde ser jeg, noen av blomstene har visst krøllet seg litt.
Mønster: Funnet på nett, men forandret litt.(..opprinnelig garnstudio, tror jeg..)
Garn: Lerke og Tuva
Heklenål: 3.5mm
~~~ ¤ ~~~

Dette er mitt første "store" prosjekt og jeg er superstolt over å ha klart å strikke den. :-)
Lucca fino er et herlig garn å strikke med, men er liiitt tynt hvis man strikker med enkel tråd som her.
Planen er at jakken skal gis i julegave til en liten gutt som kommer til verden om en måneds tid.
Mønster: Rillestrikket omslagsjakke fra Nøstebarnsboken
Garn: Lucca fino merinoull
Pinner: 3.5mm
~~~ ¤ ~~~

Falt over mønster av denne nydelige luen her om dagen og måtte bare strikke den med en gang.
Den er til meg selv. :-)
Mønster: Lina
Garn: Lerke
Pinner: 3.5mm
~~~ ¤ ~~~

Flere Odessa luer strikket i Tuva og Lerke, med og uten perler.
...og pulsvarmerne fra pulsvarmeralongen for Juli
Mønster: Cherry Red Handwarmers
Garn: Smart
Pinner: 4mm
~~~ ¤ ~~~

Må jo bare få med et lite bilde av lillegutt. :-)
Han laget seg et smykke i barnehagen for lenge, lenge siden og innomellom tar han det fram og bruker det som pannebånd. Hehe. :-)


I morgen tenkte jeg at jeg skulle få lagt ut bilde av kjøkkenet. :-)
Begynner å bli en stund siden siste oppdatering, har vært mye styr og frustrasjon underveis og jeg kan si så mye som at vi ennå venter på deler...........
...også har jeg fått en award av Beyla, tuuuusen takk!!! :-)))
Skal legge ut den også i morgen for nå må jeg komme meg i seng så jeg er opplagt til å gå på jobb i kveld. :-)

2 kommentarer:

Beyla sa...

åh herrefred du har vært produktiv!!! Nydelige Odessa'er, og de manneluene var fantastiske! Må nok gjøre noe slikt selv tror jeg, de var flotte og inspirerende! Herlig bilde av veslegullet ditt.. flott "pannebånd" !!

♥ Tina ♥ sa...

Omslagsjakken var kjempefin - jeg har en sånn på pinnene selv nå, håper at den blir ihvertfall halvparten så fin som din.. ;-)
Ha en finfin onsdag!