Garnforbruk

torsdag 21. august 2008

Oppdatering av oppussing av kjøkken...

Nå har jeg ligget sjuk i en uke, så har ikke klart å få hverken tatt eller lagt ut bilder av hverken kjøkken eller noe som helst annet. Men nååå har jeg endelig kommet meg litt på beina igjen så jeg skal skal iallefall klare å oppsummere den siste uken..
Her kommer bildene av kjøkkenet som for såvidt ennå ikke er helt ferdig.

Slik så det ut da vi startet:

Og slik ser det ut nå:

Jeg er veldig fornøyd med resultatet, selv om det fortsatt gjenstår noe.
Som man ser veldig godt på bildet mangler det faktisk fortsatt TRE skapdører... Noe Bloch fortsatt ikke har klart å levere. Den første gangen vi ringte for å finne ut hvor i alle dager de ble av, hadde de jo "mistet" dem. Eller, de kunne ikke finne dem hverken hos leverandør, fraktselskap eller seg selv. Nå er det nesten 5 måneder siden vi fikk levert resten av kjøkkenet og fortsatt har vi ikke fått noe bedre svar på hvor det blir av dørene, og den gang de ble borte fikk vi beskjed om at de skulle produseres på nytt. De dukket liksom aldri opp, og var nok en gang blitt borte. Vi fikk beskjed før sommeren at de siste dørene ikke kunne leveres før i august fordi de nå har gått over til en annen standard tykkelse på dørene og ingen av de som selger dørene har noen inne i vår størrelse så de må produseres fra fabrikken. Nå er vi i august og når man ringer dem for å spørre er svaret stort sett, vet ikke. Ikke sjekker de det opp heller, iallefall er det nå ingen som ringer for å svare oss noen gang. Knall god service hos byggmakker, ja... NOT....
Skal ringe dem senere i dag å spørre nok en gang hvor de blir av.... Lurer på hvor man som kjøper står i forhold til slike problemer med leveringer...

4 kommentarer:

Ugla sa...

Så fint kjøkkenet ditt har blitt! Ha en fortsatt fin kveld.

lise sa...

Flott, og en kjempeforskjell! Får håpe dere slipper å vente så lenge på dørene.

Beyla sa...

en ting er nå sikkert - dere har all grunn til å kreve en kraaaftig reduksjon i pris. Et spillernytt kjøkken er dyrt for å s det mildt, og 5 mnd uten komplett sett er simpelthen ikke godt nok!
Vel, nå har jeg endelig begynt å komme meg over den verste passiviteten - den første tiden etter at vi hadde flyttet ned hit var jeg jo helt "død".. Ingenting var artig av håndarbeid, og det ble strikket to luer på 2 måneder, det var det. Men, enhver flytting krever jo en god del mentalt, især når man tror man har en plan og så bare oppdager at grådige fjottfolk bare prøver å lure oss for å mele sin egen sin kake.
Gårdsbruket har vært på markedet i 4 år, men jeg tror ikke det KAN selges any time soon engang. Det er jo utestående rettsaker i jordskifteretten og alt mulig i tillegg til masse vas med leieboere som bor i gårdshuset nå osv osv.. Jeg fikk helt avsmak. Gubben vet jeg jo enda gjerne vil kjøpe det hvis taksten er noenlunde lav, men.. Vi får nå se. Jeg vil helst ikke bo så nært sentrum engang jeg, får klaustrofobi av alle de hundrevis av kvadratkilometer med evig flat MYR- såvidt man kan se havet og alt er så flatt! Hvis man kjører 4km vekk fra sentrum derimot kommer man til nydelige plasser - et hus vi har sett på synes jeg er veldig interresant - 213 mål, naust, 160m2 bruksareal, to verandaer... slikt kan damen like! Jeg gleder meg nå til vi kommer oss i hus eprmanent, uansett hvilket det blir. Vi pakker jo opp så lite så mulig så det er ikke spesielt koselig her i huset for å si det mildt...! Det fine med å bo her vi leier nå er at vi har bodd nært både nye venner og familie, er 5 minutt å gå til kusina til gubben. Vi kjente jo ikke en sjel når vi flytta hit, så det er utrolig deilig å kjenne at sosial liv begynner å falle mere på plass!
Håper jo også å kunne begynne å planlegge babyer, men det venter vi så absolutt med til vi har kommet oss i orden og ikke skal flytte mere! *hviske* siden jakken er en gave venter jeg med å legge den ut før den er ferdig. Vil gjerne strikke noen votter el tøfler ellerno i tillegg før jeg sender den avgårde, men det ER bilde på ravelry!
Du er nå bra heldig som kan handle garn.. Her er det 1 time til nærmeste dugelige garn sjappe, husfliden. liten butikk med lite utvalg, så det er jo ikke all verdens man kan hamstre der heller.. her i bygda er det ei garnsjappe, og det er flott hvis man trenger heklekrok/heklegarn osv, men det meste av agrnet de tar inn er enten sachenmayr bomull eller standard pinne 3 garn. det er litt begrenset hvor mye jeg klarer å bruke av sånne (kjedelige) ting ;) dermed har det blitt latterlig mye nettshopping på meg i det siste, håper og ber det ligger noe spennende til meg i postkassa idag!
*klemme* Si fra hvis du vil at jeg skal maile deg de mønstrene som fikk mine pølsefingre "back in action" Klem til du!

Ruth sa...

Lekkert kjøkken. Lyst og fint. Men jeg er enig med Beyla her, du burde bli skikkelig sinna og forlange at de ordner opp i sakene. Og få avslag i pris.

Dårlig service finnes det ingen undskyldninger for. Kjenner jeg blir skikkelig arg på dine vegne.