Garnforbruk

torsdag 16. oktober 2008

Tovede votter :-)

Bare et kjapt lite innlegg på kvelden her, er sjuk og det tar sin tid å ta bilder, legge dem ut og skrive så skal ta litt flere i helga. Jeg har nemlig laget en del maskemarkører, noen armbånd og mobilpynt også de siste dagene.
Strikket et par votter sist helg som skulle toves. Var litt skeptisk til den tovinga for det har jeg ikke gode erfaringer med, men det gikk faktisk helt fint. :-)


Mønster fra Allers juleblad, disse skal blir julegave til ei jente på snart 6 år. Lurte på om jeg skulle pynte dem litt med noen perler eller hekla blomster. Må prøve meg litt fram, tror jeg.
Garn: Fritidsgarn ca. 80g.
Pinner: 7mm

Har starta på et par til, men denne gangen i herrestørrelse så da blir det spennende å se resultatet av tovingen når jeg kommer så langt. :-)

2 kommentarer:

Ruth sa...

Koselige votter. Har du prøvd nålefilting? Jeg liker å pynte sånne toveting med det. Det går fort og så er det morsomt å holde på med. Syns jeg da.

Ugla sa...

Søte votter. Ser ut til at jeg må kjøpe Allers juleblad selv for nå har jeg sett mange "Allers"-innlegg rundt omkring :-) Ha ei fin helg