Garnforbruk

onsdag 31. desember 2008

Romjul og litt strikk fra tidlig i desember...

Jeg og lillegutt lagde pepperkakehus i starten av desember, det ble et "ferdighus" som bare skulle limes sammen og pyntes. Lillegutt var flink å pynte, men da han gikk lei og mamma skulle gjøre det ferdig endte det ikke så bra. Taket fikk seg en solid knekk og det hjalp ikke å lime det sammen igjen. På bildet ser det ikke så galt ut, men morgenen etter lå taket inni huset så da fikk lillegutt like gjerne gå løs på det med en hammer så han og pappa kunne spise det...


Jeg strikket blånisselue til lillegutt i begynnelsen av desember og slik så den ut før toving:For å få den slik den skulle være måtte vi faktisk tove den 5 ganger på både 40, 50, 60, 70 og 90 grader. Den er egentlig fortsatt bittelitt stor, men da passer den kanskje neste år også. Lillegutt likte den iallefall veldig godt og hver gang han skal bruke den spør han om det er vind ute, er det vind ute skal han ikke ha den på. Den kan jo blåse bort, må du skjønne. Hehe.. :-))
Der var for såvidt det nye pepperkakehuset vi lagde kommet med på bilde sammen med luen. Dette står fortsatt trygt, iallefall fram til noen finner ut at de vil smake på det... :-))

2 kommentarer:

Toril sa...

Alt kan ikke klaffe på første forsøk, hverken pepperkakehus eller lue-toving :)
Resultatet til slutt ble kjempeflotte!

Beyla sa...

haha så snodig!! Jeg syntes det gikk for lite garn i forhold til oppskriften, så kanskje jeg for en gangs skyld strikket for stramt - hvem vet, for lua tova søssa eeeen gang, og da måtte hun balsamstrekke den for at den skulle passe på 6åringen sitt hode! skumle greier, den tovinga... :)
hvordan har du det i snestormene?? For en gangs skyld har vi noe lignende styggvær her (jeg har blitt pinglete) og det er ikke spesielt stygt engang, bare irriterende, puddersne+kuling gjør jo at det er ei pine å lufte bikkja..tilmed han er ikke klar for de alles lengste turene! Han er forøvrig en salig kjøter for tiden - han har fått sin egen pakke julepølser, hans favoritt (etter ribbe såklart) og da får han ei pølse, som han bærer og sleiker, bærer og sleiker.. er visst valpen hans den stakkars klisne pølsa... han turde ikke bite i den engang før jeg delte den i biter og lekte "søk" med ham! fjottpeisen..
Skuldra er ikke blitt bedre, så ikke noe strikking på meg siden i fjor og bra bekymra over hvordan det skal gå i flyttinga.. vi skal jo visstnok være i hus til 1 februar...!
*hutre* nei nå får jeg tenne i peisen og hive middagen på kok.. håper du har det knallbra!!