Garnforbruk

søndag 28. februar 2010

Vottestrikk og en ferdigstilt ufo...

Den siste måneden har det gått mest i vottestrikk, men en "gammel" ufo er også ferdig samt litt småstrikk som jeg får komme tilbake til senere for de mangler trådfesting..

Av votter har det blitt to par tovede votter og tre (og et halvt) par Bella's mittens. Veldig enkelt og kjapt mønster å strikke og de blir både fine og varme.. :-)))Min favoritt er de lilla under her. Der har jeg brukt en tråd alpakka og en tråd arctic så de er helt herlige på hånden. Skal nok beholde akkurat dem selv... :-)))
Mønster: Bella's Mittens
Pinner: 5mm
Garn: Grå Eskimo, Plommefarget Cascade Jewel og Lilla Arctic/Drops Alpaca
Mengde: 124g + 92g + 115g

Tovede votter.. Kjedelig strikk, men gode og varme så da holder man ut likevel. Disse måtte toves to ganger før de ble som perfekte. :-))
Mønster: Funnet på nett men husker ikke helt hvor.
Pinner: 5mm
Garn: Fritidsgarn
Mengde: 110g + 150g


Så var det denne ufoen som jeg har slitt med å få strikket ferdig, da... Vm i Liberech genseren.. Jeg startet på den i januar i fjor, babyen som skulle få den er for leeengst vokst fra den og nå først har jeg klart å få tatt meg selv i nakken og gjort den ferdig. :-)))
Jeg synes mønsteret er utrolig fint og det frister å strikke en slik til lillegutt også, men det blir ikke på en gooood stund iallefall..
Denne havner for øyeblikket i gavekurven, det dukker nok opp noen den kan passe til etterhvert... :-))
Mønster: Vm i Liberech 2009, Dale
Størrelse: 1 år
Pinner: 2mm og 2.5mm
Garn: Dale Baby ull
Mengde: 160gram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei så mye flott du har strikket da! Takk for koselig kommentar i bloggen min:)

Båndet rundt hjerte-esken er fra papirloftet, du kan finne den her

http://www.papirloftet.no/catalog/product_info.php?cPath=231_864_856&products_id=21020&osCsid=b6d9b402b80988c03140e791e957acfd

Ha en fin dag:) Klem Cathrine

Anonym sa...

Er ikke sikkert linken funker, men båndet heter; Webster's Pages: Coco Ruffle Ribbon