Garnforbruk

onsdag 28. desember 2011

Sokker, sjal og litt til.. :-)

Her er resultatet av det lille restegarnsnøstet av Wollmeise Spina de pesce. :-))
Et par søte babysokker. :-) Her fikk jeg testet short row heel, spennende og mye enklere enn jeg hadde sett for meg. :-)) (brukte to ulike tutorialer for å få det til på den første, men deretter gikk det som en lek..)
Mønster: Hunca Munca (Ravelry link)
Str: 0-3 mnd
Pinner: 2.5mm
Garn: Wollmeise
Mengde: 18 gram

Så var det tid for den ufoen jeg gjorde ferdig for noen uker siden. Sjalet Multnomah.
Jeg har fortsatt ikke fått noe bra bilde av sjalet, men viser nå fram det jeg har fått tatt som kan vise litt iallefall.. :-)
Økte til jeg hadde 301 masker og startet så på bølgemønsteret.
Mønster: Multnomah (Ravelry link)
Pinner: 3.5mm
Garn: Wollmeise i fargen Blue Curacao og en bitteliten rest av spina de pesce i litt av avfellingen.
Mengde: 168 gram

En heklet duk som passet perfekt på det nye lille sidebordet mitt. :-))
Denne ble faktisk heklet av det ene røde nøstet jeg fikk av kalendervennen min. :-)Mønster: Fra Drops
Heklenål: 3mm
Garn: Mandarin Naturell
Mengde: 30 gram

Nok en hundegenser. :-) Denne ble faktisk strikke før den grå, men de sorte trådene var helt umulig å se så fikk ikke festet dem og da ble den liggende litt.. Nå er den gitt i julegave, håper den kan holde en liten hund god og varm i vinter. :-)Mønster: Fra et sandnes julehefte
Str: Minst (dverg pincher)
Pinner: 6mm
Garn: Alfa
Mengde: 93 gram

Nok et par kopptuer/kjøkkenkluter. :-)
Pinner: 4mm
Garn: Dobbel Mandarin Naturell
Gram: 150 gram (som er perfekt til to tuer)

Nå er er det bare tre dager igjen av det nye året og jeg har skikkelig strikketørke.. Jeg har meldt meg på en along på hobbyboden som heter "strikk til deg selv". Foreløpig har jeg ikke funnet stort å strikke til meg selv, selv om jeg har lyst på både genser, tunika, jakke og hals.. Håper ikke dette varer veldig lenge, men foreløpig strikker jeg på en liten jakke til babyen i deilige Kashmir Alpakka. :-))
Ha en fin kveld. :-)

Ingen kommentarer: