Garnforbruk

søndag 4. desember 2011

Strikkede babyjakker...

Disse var jeg ferdig med for en liten stund siden, og må jo bare få vist dem fram. :-))
Jeg hadde to nøster Baby Silk liggende og tenkte at de kunne passe perfekt til den lille babyjakken Mini. Det endte selvsagt slik det pleier, jeg måtte ut og få tak i et nøste til. :-))
Denne lille jakken var skikkelig seig å få ferdig, selv om det startet veldig bra. Det var vel da jeg kom til rettstrikkdelen at det stoppet opp... Strikket noen runder og lot den ligge en stund, strikket noen runder og lot den ligge en stund.. Dette gjentok seg til det kun var ermene igjen. Da ble den liggende veeeldig lenge før jeg tok meg selv i nakken og gjorde unna begge ermene på noen dager, til tross for at jeg måtte ut etter garn.
Jeg likte virkelig garnet, det var veldig glatt å strikke med, og resultatet synes jeg ble skikkelig bra. :-))Mønster: Mini, av Else Schjellerup
Pinner: 3mm
Garn: Baby Silk, fra DSA
Str: 0-6 mnd
Mengde: 110 gram

Siste jakken er den rillestrikka omslagsjakken fra nøstebarnboka. Den er sååå nydelig og enkel å strikke, men det kan bli litt kjedelig med rillestrikk i lengden. :-))
Denne er definitivt til mageboeren, og jeg ble så fornøyd. :-))
Mønster: Rillestrikka omslagsjakke, fra nøstebarnboken
Pinner: 3mm
Garn: NZ lammeull
Str: 6 mnd
Mengde: 94 gram

3 kommentarer:

Monstermønster sa...

Mini er yndlingsjakka mi til babyer! Den er så fin! Hørtes deilig myk ut i babysilk.

Vanilje sa...

Kjempefine jakker :) Og himmel hvor mange julekalendre har du egentlig??? :) God førjulstid!

tantemaraj sa...

Veldig søte babyjakker!!! Heldige mageboer:-) Jeg liker også mini veldig godt!!

Jeg hadde glemt å veie lua og vottene før knappene kom på... men nå er de 51g, så det skulle jo tilsi rett under 50g:-) Så får vi håpe at det er akkurat 50g i nøstet;-)))

Kos deg videre med adventskalender og juleforberedelser!!