Garnforbruk

lørdag 31. desember 2011

Siste oppdateringsras på tampen av året. :-)

Romjulsprosjektet var denne søte lille jakken som bare tok noen dager å strikke. :-)) Dyr ble den, men myk og god er den også. :-))
Mønster: Babyjakke fra heftet Sandnes Kashmir Alpakka 1010 (ravelrt link)
Str: 6-12 mnd
Pinner: 5.5mm
Garn: Kashmir Alpakka
Mengde: 200 gram


Litt mere småstrikk som fulgte barselgaven jeg viste fram i går. :-)) Disse vottene er superenkle å strikke og geniale for litt restegarn hvis man lager noen striper. :-)
Mønster: Lue fra Drops og Djevellvotter (siste er ravelry link)
Str: 0-3 mnd
Pinner: 3.5 og 4mm på lua og 3mm på vottene
Garn : Merino Extra Fine
Mengde: 34g og 22g

Jeg fikk for meg at jeg skulle bruke litt bomullsgarn i sommer og i farten ble disse heklede gryteklutene til. :-) De havnet i sverige på campingvogna til foreldrene mine. :-)
Mønster: Topflappen (ravelry link)
Heklenål: 3.5mm
Garn: Paris
Mengde: 100g

Jeg hadde et hespe Sunshine merino worsted liggende i fargen New Moon Alice. Den måtte jo bare bli til et par pulsvanter slik som de Alice har på seg i New Moon.
Mønster: Ingen
Pinner: 4mm
Garn: Sunshine yarns merino worsted
Mengde: 70g

Min guddatter fikk en strikket bolero i bursdagsgave for et par år siden og til sommeren ønsket hun seg en ny, de er visst veldig kjekke å ha over kjoler. :-))
Mønster: Bolero fra sommerheftet 212 fra Dalegarn
Str: S
Pinner: 3.5mm
Garn : Lerke
Mengde: 200g

Jeg fikk for meg for en stund siden at jeg skulle hekle masse fargerike lapper av restegarn og enslige/toslige nøster. Det ble 29 lapper i farten den gang så tar dem med her selv om de ikke har blitt til noe teppe ennå. Disse er tiltenkt et teppe til nepalprosjektet etterhvert. :-)
Mønster: Vanlige bestemorruter
Pinner: 3.5mm
Garn: Aaalle mulige rester av superwash som Falk, Idena, Smart, Mor aase, Trysilgarn osv.
Mengde: 350g så langt.

Mitt andre teppeprosjekt som er underveis blir også tatt med i år. :-)) Manger fortsatt garn for å få dette ferdig, men i 2012 skal det gjøres. :-)
Mønster: Ingen, bare hekler en eneste stor bestemorrute...
Pinner: 4.5mm
Garn: Kauni EQ regnbue
Mengde: 260, so far..

Også avslutter vi med litt av årets shopping som jeg ikke tror jeg har fått vist fram tidligere. :-))

Lekkert og liiiilla garn fra Rasmilla. :-)) Heeerlig garn, gleder meg til å finne noe å strikke med det. :-))

Geilsk garn og mønster på topstykke. :-)) Har et håp om å strikke topstykke i første halvdel av 2012, garnet ble iallefall kjøpt klart i høst. :-))
Garn som var på tilbud hos garnbutikken her i byen. Det skjer ikke ofte så da måtte jeg benytte sjansen. :-)) Litt Smart og Falk fra tilbudskurven og Freestyle som ikke var satt ned. :-))

Jeg strikket jo February Lady Sweater i høst, men får ikke bildene ut av telefonen min og vet heller ikke hvor bra de er når jeg får sett dem skikkelig så må vente med å vise den fram til senere. Ellers er det ikke så veldig mye jeg har laget i år som ikke er vist fram, tror jeg. :-))

I kveld har spist en nyyyydelig nyttårsmiddag bestående av reinsdyrbiff, hasseback poteter, masse deilige grønnsaker og hjemmelaget fløtesaus.. Yaaam. :-))) Nå venter vi en stund før vi prøver på desserten. Iskrem med varme bær. :D

Nå er det knapt en og en halv time til det braker løs med raketter og stjerneskudd og junior holder fortsatt koken så dette lover bra. :-))

Da gjenstår det bare å ønske alle et riktig godt nytt år! :-))

1 kommentar:

månestråle sa...

Godt nytt år. Så masse fint du har strikket. Djevelvottene er allerede lagt i Ravelrykøen og jeg glede meg til å høre hva du syns om Rasmilla garnet:)