Garnforbruk

fredag 9. mars 2012

Helg. :-))

Da var det helg igjen og da kan jeg kanskje vise fram noen flotte roser jeg kjøpte en annen helg. :-) De er borte nå, men de var fine så lenge de varte.. Synes det er litt koselig med friske blomster til helgen, men akkurat nå har jeg ikke vært på noen butikker så nå er det bare noen halvvisne påskeliljeaktige greier som står her... :-))

Jeg er på leting etter nytt strikketøy, vet bare ikke helt hva jeg har lyst til å strikke på så foreløpig har jeg ikke funnet noe... Får se hva det blir til utover kvelden. :-)

Hele denne uken har jeg strikket stort sett med restegarn for å prøve å få unna litt. Resultatet, 7 par babysko/sokker, et smetteskjerf og utenom restegarnsstrikk ble det en djevellue og et par tagger på hitchhikersjalet mitt.. :-)) Nå gjenstår det bare å sy sammen alle sokkene og luen, men deeeet tar jeg en annen dag for det går ganske fort unna.. :-)) Finner jeg ikke noe nytt å strikke på i kveld så er det faktisk fullt mulig at jeg går løs på sammensyinga i stedet.. Hehe :-))

Får vise fram noen smekker jeg strikket i februar for å få unna litt bomullsgarn, og fordi vi sikkert trenger en del smekker etterhvert. :-)) (Det mangler en rosa på bildet, men den er lik de andre..) Har bare strikket etter eget hode og pyntet med en figurknapp i hjørnet.
Av to nøster Mandarin Petit/Stork ble det to smekker og fortsatt er det 12 gram garn igjen av hver farge.. Får vel strikke en restegarnsklut til kjøkkenet med det. :-))

Mønster: Ingen
Pinner: 4mm
Garn: Mandarin Petit og Stork
Mengde: 44g for hver smekke = 264g

Mannen har vært bortreist på kurs denne uken og om en liten stund skal vi hente han på flyplassen. I kofferten har han med seg det nye heftet med babymønster fra Sandnes, her skal det strikkes mariusgenser til baby etterhvert. :-))

Ha en flott fredagskveld! :-))

Ingen kommentarer: